Témata bakalářských a diplomových prací na KGE v akademickém roce 2023/2024
Studenti, mějte na paměti, že vyučující nemají potíž s tím, když přijdete s vizí vlastního tématu, naopak to ocení.
Mgr. Tomáš Bendl
- Rozvoj geografického myšlení ve výuce zeměpisu – příklady dobré praxe, návrh, realizace a reflexe tematického celku; preferováno zaměření na problematiku globálních, regionálních a lokálních problémů
 - Možnosti využití vybraného zdroje/materiálu ve výuce zeměpisu – po domluvě lze zvolit relevantní aplikaci, materiál, či platformu jako např. Gapminder, Google Earth, atlas.mapy.cz, ČT EDU atp.; preferováno zarámování do konceptu geografického myšlení, či powerful knowledge.
 - Alternativy powerpointové prezentace v hodinách zeměpisu – příklady dobré praxe
 - Environmentální výchova – výzkum ukotvení environmentální výchovy v geografickém vzdělávání
 - Identifikace problémů, kterým čelí začínající učitelé zeměpisu – zaměření se na přechod začínajících učitelů do praxe a identifikaci problémů, se kterými se potýkají; jako výzkumný vzorek jsou preferování absolventi FP TUL
 
RNDr. Artur Boháč, Ph.D.
- Problematika hranic, hraničních sporů a přeshraniční (ne)spolupráce - možno pojmout z hlediska politiky, ekonomiky či kultury; preferováno zaměření na česko-polskou nebo česko-německou státní hranici
 - Religiózní geografie - výzkum prostorové manifestace náboženství, možno zkoumat religiozitu obyvatel, sakrální památky, poutní místa a jejich proměny; preferováno zaměření na severní Čechy
 - Geografie cestovního ruchu - možno zkoumat i okrajové formy cestovního ruchu jako agroturistika, náboženský turismus či temný turismus; preferováno zaměření na severní Čechy
 - Výzkum spojení prostoru a sociálních sítí
 
doc. Mgr. Martin Fárek, Ph.D.
- Geopolitická situace Indie a okolních států
 - Vztahy EU s vybranou asijskou zemí
 - Náboženské skupiny asijského původu v ČR
 - Vývoj vybrané asijské komunity - srovnání situace ČR se situací v Polsku/Rakousku/na Slovensku.
 
RNDr. Jan Kocum, Ph.D.
- Využití přirozených stabilních izotopů v hydrologii experimentálního povodí
 - Věrohodnost hydro-klimatických dat v rozvojových zemích světa
 - Zasněžování lyžařských středisek a jeho vliv na bilanci vody v krajině (případová studie Ještěd)
 - Environmentálně podmíněné migrace ve světě
 - Aplikace umělé inteligence v hydrologii
 - Interakce povrchové a podzemní vody v krajině
 - Význam požárních nádrží v trvalé udržitelnosti krajiny
 - Dlouhodobě udržitelný management malých vodních nádrží na území Česka
 - Studie obnovy či výstavby malých vodních nádrží v zájmové lokalitě v rámci zvýšení retence
vody v krajině - Dynamika deglaciace v Peruánských Andách v souvislosti se změnou klimatu
 - Disturbance lesních porostů a jejich vliv na hydrologickou odezvu povodí
 - Tandemová výuka zeměpisu na ZŠ/SŠ
 - Transfer tématu „Environmentální a socioekonomické problémy s vodou ve světě“ do učiva
1. stupně základní školy 
RNDr. Dominik Rubáš
- 
Náměty na terénní výuku v místní krajině
 - 
Geografická terénní výuka se zaměřením na afektivní výchovně-vzdělávací cíle
 - 
Využití koncepce místně zakotveného učení v geografickém vzdělávání
 - 
Mezipředmětovost v rámci geografické terénní výuky
 - 
Výzkum implementace terénní výuky v geografickém vzdělávání v Libereckém kraji (v jiném území...)
 
doc. RNDr. Kamil Zágoršek, Ph.D.
BP: 
(Jakýkoliv fenomén z oblasti fyzické geografie, např. geologie-starý lom, geomorfologie-kopce, kamenné moře apod., biogeografie-významné stromy, specifické biotopy apod.) v zájmové oblasti a jeho charakteristika, vývoj, predikce budoucnosti apod. Tj. název by mohl znít: Památné stromy Frýdlantska, druhové složení, vývoj a možnosti ochrany, případně využití ve výuce 
DP:
Fyzicko-geografické zajímavosti oblasti a jejich potenciál výuce zeměpisu na ZŠ